19 de agosto de 2013

Quina repercussió pot tenir buidar de competències els municipis de menys de 5.000 habitants?”

Resposta a la pregunta de la Associació Catalana de Municipis (ACM) publicada el mes de febrer 2013


Abans de res tenim que aplicar la premissa de que un servidor públic, sigui o no del nostre poble i treballi al nostre ajuntament o en una altra Administració, tindrà sempre com a objectiu, dins les possibilitats econòmiques, el millor per a nosaltres.

Estem a favor de la racionalització i concentració municipal per que els Ajuntaments tenen que ser eines de gestió eficaces i per aconseguir-ho els mes petits, per una pura qüestió de tamany, acaben tenint uns costos unitaris mes elevats per els mateixos serveis.

Som partidaris de que la decisió política es faci als ajuntaments que es on resideix la representació democràtica sortida de les urnes, però la gestió econòmica deu de fer-la aquell organisme que per sinergies sigui capaç de obtenir el màxim rendiment dels ingressos municipals.

Dit això, abans de començar a retallar als mes petits (ajuntaments) es deuria començar per eliminar les duplicitats administratives com les Diputacions i  els Consells Comarcals.